Usage & Adoption plan

Een goed Usage & Adoption plan is onmisbaar

Bijna nóg belangrijker dan de aanschaf van je collaboration apparatuur is om ervoor te zorgen dat je medewerkers de voordelen van deze nieuwe technologie inzien; en dat ze weten wat alle mogelijkheden en voordelen zijn. Een goed gebruiks- en implementatieplan (usage & adoption) en gerichte gebruikerstraining zijn hierbij van groot belang.

What’s in it for me?

De vraag “wat heb ik eraan” leeft vaak bij de (eind)gebruikers van nieuwe technologie. Een adoptieprogramma is daarom van groot belang voor een succesvolle implementatie van nieuwe collaboration technologie in je organisatie. Er zijn aanwijzingen dat een geslaagde implementatie voor maar liefst 90% afhankelijk is van de uiteindelijke gebruikers en hoe zij de nieuwe technologie ervaren en waarderen. Vergeet je de gebruiker bij de uitrol van je collaboration omgeving? Dan haal je niet alles uit je investering. En dat zou zonde zijn.

Plan van Aanpak voor adoptie van collaboration

Onze specialisten stellen een gebruiks- en implementatieplan op, waarbij we natuurlijk oog hebben voor jouw situatie, toepassingen en wensen. Onze aanpak bestaat uit verschillende stappen, die elkaar versterken en de succesvolle implementatie van collaboration technologie mogelijk maken.

  • Draagvlak creëren
    Zorg op voorhand voor goedkeuring en ondersteuning voor de implementatie van nieuwe technologie vanaf het hoogste niveau. Geef duidelijk aan wat de doelstellingen zijn en wat de organisatie ermee bereikt. De managers op de werkvloer moeten het goede voorbeeld geven en laten zien dat zij achter het gebruik van de nieuwe technologie staan.
  • Implementatieteam
    Voor een zo breed mogelijke adoptie wordt er een implementatieteam samengesteld met medewerkers van verschillende afdelingen. Zo kunnen ook de voordelen voor diverse afdelingen worden benoemd en door deze ‘ambassadeurs’ worden gepromoot.
  • Training en coaching eindgebruikers
    Door training en coaching van eindgebruikers zullen mensen beter de voordelen van de apparatuur begrijpen en weten wat zij ermee kunnen. Naast de voordelen worden ook aandachtspunten en valkuilen behandeld.
  • Deel succesverhalen
    Laat zien dat de nieuwe technologie werkt en echt voordelen oplevert door gebruikers, die op een positieve manier de apparatuur hebben gebruikt, hun verhaal te laten doen (bijv. op intranet). Zo kunnen steeds meer mensen enthousiast worden gemaakt.
  • Evaluatie
    Interview eindgebruikers proactief om inzicht te krijgen in hun mening over de voordelen en hindernissen bij het gebruik van de apparatuur. Zorg dat zij bij iemand terecht kunnen voor hulp. Zorg - naast inzicht in de gebruikservaringen - ook voor inzicht in het gebruik van de technologie.

Ondersteuning bij het adoptieproces

Wij verzorgen natuurlijk een door instructeurs begeleid trainingsprogramma voor de eindgebruikers, maar gaan een grote stap verder door een compleet gebruiks- en implementatieprogramma te ontwikkelen.

Een van onze speciaal hiervoor opgeleide consultants begeleidt dit programma om te zorgen dat de nieuwe apparatuur zo goed mogelijk wordt gebruikt en je organisatie maximaal van de investering profiteert.

Meer weten over Usage & Adoption van nieuwe technologie in jouw organisatie?
Bel 0180 - 486 777 , chat of vul ons contactformulier in.

Ga terug naar de Collaboration beginpagina.

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte

Neem een kijkje in onze digitale showroom

Bekijk al onze ruimtes in 360°