Content Creatie & Onderhoud
Narrowcasting is een communicatiesysteem, hetgeen je wilt communiceren is dus het belangrijkste onderdeel van de oplossing. De grafische en multimedia specialisten van ons Creative team zijn gespecialiseerd in het ontwerpen van templates én inhoud (content) voor je narrowcasting omgeving. Passend binnen jouw communicatiefilosofie en huisstijl. Uiteraard kun je altijd zelf nog de tekstuele en visuele aanpassingen doen en deze real time weergeven.
Zodra je Narrowcasting oplossing is geïnstalleerd en je communicatieboodschap is vormgegeven zorgen wij ervoor dat deze content op de juiste manier in je software wordt geladen en zodanig wordt ingepland dat deze op het goede moment en de juiste beelddrager wordt getoond. Ook worden eventuele koppelingen met je databases en/of RSS feeds gemaakt.
Wil je 24 uur per dag actuele info laten zien? Zoals weer en verkeer. Sluit dan een Widget abonnement af. Met deze Widgets toon je nieuws (tekst, foto’s en video), weerdata (inclusief aantrekkelijke weeranimaties), verkeersinformatie, treintijden en beurskoersen. Precies die informatiesoorten die we in het dagelijks leven regelmatig opzoeken en relevant zijn voor iedereen die langs je informatiescherm loopt. Je informatie wordt aantrekkelijker en de attentiewaarde stijgt.
Houd je je doelgroep op de hoogte via social media? Dan is het leuk om je social media campagne met o.a. Twitter, Facebook en LinkedIn te koppelen aan je narrowcasting systeem. BIS|Econocom verzamelt automatisch de gewenste data van de betreffende netwerken en geeft je social media berichten creatief weer op je informatieschermen. Doordat alles geheel automatisch gaat heb je geen omkijken naar het up to date houden.
De mogelijkheden zijn haast onbeperkt. Kies zelf welke (social) media op welke plaats en op welk moment moet worden getoond. Denk aan weergave van twitterberichten waarin specifieke keywords voorkomen, zoals je organisatie- of productnaam, juist de door jouw organisatie verzonden tweets of een combinatie ervan. Maar ook aan het tonen van het aantal likes van je Facebook bedrijfspagina, een timeline met berichten van iedereen rondom je Facebook of LinkedIn profiel, het aantal personen dat op je locatie heeft ingecheckt of weergave van je eigen Youtube afspeellijst behoren tot de mogelijkheden.
De praktijk leert dat het bijhouden van Narrowcasting content vaak versloft. Het verzamelen, vormgeven en inplannen van nieuwe informatie en visualisatie vergt tijd. En niet iedereen kan of wil daar genoeg tijd voor vrijmaken. Daar komt bij dat niet iedereen de nodige grafische vaardigheden of software heeft om aantrekkelijke visualisaties voor je narrowcasting te ontwerpen.
BIS|Econocom biedt een content onderhoudsabonnement aan om je Narrowcasting content aantrekkelijk én actueel te houden. Onze grafische specialisten zorgen dat jouw content altijd up-to-date blijft. Natuurlijk in overeenstemming met de daarover gemaakte afspraken en op basis van jouw briefing.
Halverwege ieder kwartaal sturen wij een melding dat je content mogelijk aan een update toe is, zelfs daar hoef je niet zelf naar om te kijken. Maar je hoeft hier natuurlijk niet op te wachten, je bent vrij om te bepalen op welk moment binnen een kwartaal je je content refresh wilt briefen.
Heinz Venderbosch is Solution Architect bij BIS|Econocom, hij beantwoordt graag je vragen.
Neem een kijkje in onze digitale showroom
Bekijk al onze ruimtes in 360°