Referenties

Optimaal samenwerken bij Darling Ingredients

Onlangs heeft Darling Ingredients meerdere verbouwingen uitgevoerd. Zo is in de voormalige directeurswoning een luxe vergaderruimte gecreëerd. In het ontwerp is veel aandacht besteed aan een prettige, open werkomgeving met veel daglicht, ruimte voor ontmoetingen en samenwerken én optimale audiovisuele technieken.

Nieuwe technieken optimaliseren samenwerken bij Darling Ingredients

Darling Ingredients Inc. is wereldwijd actief in de duurzame en innovatieve verwerking van specifieke organische reststromen en dierlijke bijproducten, waarvan de eindproducten worden ingezet voor o.a. farmaceutische producten, voedingsmiddelen, diervoeders, technische toepassingen, meststoffen en bio-energie. Op de locatie in Son is onder andere de IT-afdeling van het bedrijf gevestigd, die alle 72 vestigingen wereldwijd ondersteunt.

Kantoortuinen, kantoorruimtes en overlegruimtes

Onlangs heeft Darling Ingredients op zijn campus diverse verbouwingen uitgevoerd. Zo is de centrale entree veranderd en is in de voormalige directeurswoning een luxe vergaderruimte gecreëerd. Hiermee heeft Darling Ingredients er ca. 1.200 m² hoogwaardige kantoorruimte bij gekregen, bestaande uit kantoortuinen, kantoorruimtes en overlegruimtes. In het ontwerp is veel aandacht besteed aan een prettige, open werkomgeving met veel daglicht, ruimte voor ontmoetingen en samenwerken én optimale audiovisuele technieken.

Gebruiksvriendelijk, intuïtief én veilig

Naast voldoende werkplekken en een optimaal binnenklimaat werden hoge eisen gesteld aan de esthetiek en technologieën in de vernieuwbouw, vertelt Bart de Groot, Manager Service & Support bij Darling Ingredients. “We zijn een internationale organisatie met kantoren over vijf continenten, met wie we dagelijks in contact staan. Om dit contact optimaal te laten verlopen, zochten we naar audiovisuele systemen die niet alleen compatible zijn met de protocollen van de oude Tandberg videoconferentiesystemen, maar ook met de nieuwste technieken. Systemen die klaar zijn voor een toekomst waarin alle facetten van Office365 optimaal worden benut. Gebruiksvriendelijk, intuïtief én veilig.”

Tien Barco ClickShare units

“Om hieraan te voldoen, hebben we voor de grote ontvangstruimte een 98" 4K-scherm geleverd en fraai weggewerkt in een BIS VisionWall, inclusief professionele geluidsinstallatie, draadloze microfoons en Barco ClickShare units voor draadloos presenteren en vergaderen”, vertelt Jordan Wingers, Senior Account Manager bij BIS. “De Barco ClickShare dongels kunnen eenvoudig aan PC, laptop, mobiele telefoon of tablet worden gekoppeld, waarna met één druk op de knop content gedeeld kan worden op het centrale presentatiescherm. Zonder kwaliteitsverlies. Via de Barco CSE-200 kunnen maximaal zestien gebruikers verbinding maken en twee gebruikers tegelijk presenteren.” In totaal heeft BIS tien Barco ClickShare units geleverd, ten behoeve van de verschillende ruimtes.

Videoconference met Speak & Track

Voor de voormalige directeurswoning, die met name wordt gebruikt voor boardmembermeetings, heeft BIS een 82" intuïtieve touchscreenmonitor geleverd, inclusief een vooruitstrevend videoconferentiesysteem met Speak & Track cameravolgsysteem, vertelt Wingers. “De installatie bestaat uit twee camera’s die continu de mensen aan tafel volgen. Dankzij een automatische regiefunctie wordt steeds de persoon die aan het woord is, in beeld gebracht. Het mooie van deze oplossing is bovendien dat ook mensen die achteraan zitten, goed zichtbaar en verstaanbaar worden gemaakt.”

Aansluiting op visie Darling Ingredients

De door BIS geïntegreerde technologieën sluiten optimaal aan op de visie van Darling Ingredients, dat online samenwerken en vergaderen en het online delen van bestanden steeds belangrijker worden, aldus De Groot. “Niet voor niets zijn we in 2014 als één van de eerste organisaties in Nederland naar de cloud overgestapt, volledig in Office365 gaan werken én aan de slag gegaan met de Microsoft Surface Hubs, die door BIS zijn geleverd en geïnstalleerd.”

Internationaal samenwerken met Microsoft Surface Hub

Wingers: “De Microsoft Surface Hub is een all-in-one monitor van Microsoft, inclusief multi-point touch functionaliteit en video-communicatie. Doordat het systeem in een Windows-omgeving draait, krijgen gebruikers snel een vertrouwd gevoel en kan content uit andere programma’s, waaronder Office, makkelijk worden geopend en gedeeld. Remote deelnemers zijn altijd zichtbaar en kunnen – waar ook ter wereld – hun input geven, content delen en aantekeningen zien en maken, die direct worden gesynchroniseerd en opgeslagen.”

Hybride oplossing

In de meetingruimtes zijn de Microsoft Surface Hubs netjes weggewerkt in een multimediawand, in dezelfde stijl als de rest van het interieur. Een bedienpaneel (tablet) op tafel maakt een eenvoudige en intuïtieve bediening mogelijk waarbij, dankzij een koppeling met het Skype for Business adresboek, direct contact met medewerkers in de andere vestigingen gemaakt kan worden. En waarbij eenvoudig en snel geschakeld kan worden tussen de nieuwste technieken en oude manier van vergaderen.

Ook de samenwerking in uw organisatie optimaliseren met interactieve collaboration oplossingen en draadloze presentatiesystemen? Doe net als Darling Ingredients en vertrouw op BIS.

Bel BIS: 0180 - 486 777 . Of gebruik de contactmogelijkheden rechts.

Deze referentiebeschrijving is ook als artikel gepubliceerd in het vaktijdschrift Installatie & Bouw. Download de PDF hier.

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte