BIS verbetert klantondersteuning met keuze voor Exact ERP

Nieuws

BIS verbetert klantondersteuning met keuze voor Exact ERP

BIS heeft gekozen voor de ERP-oplossing van Exact. Dit bedrijfsbrede en geïntegreerde systeem ondersteunt de financiële, operationele, logistieke en serviceprocessen van BIS. Daarnaast ondersteunt de Exact oplossing ook de CRM en HRM processen van BIS. Hiermee krijgt BIS volledig inzicht in de processen rondom klanten, projecten en contracten en werkt op deze manier aan een verdere optimalisatie van haar dienstverlening.

Aanvullend zorgt de ERP-oplossing van Exact voor een verder doorgevoerde automatisering van processen, waardoor meer efficiency en hogere kostenbesparing gerealiseerd kunnen worden. In totaal zullen meer dan 200 medewerkers gebruik gaan maken van het innovatieve softwareplatform.

Meer inzicht, verbeterde dienstverlening

Door de jaren heen heeft BIS een goed functionerend en adequaat ecosysteem ontwikkeld met diverse op maat gemaakte applicaties rondom het huidige ERP-systeem. De ontwikkelingen op ERP-gebied gaan echter snel en het bedrijf wilde nog beter inzicht in de operatie en de service naar klanten. Daartoe is besloten tot het vervangen van het huidige systeem.

Perfecte match na selectieprocedure

“In de selectieprocedure hebben we met diverse partijen om de tafel gezeten. Exact bleek voor ons de ideale partner, omdat zij het automatiseren van zowel commerciële, operationele als dienstverlenende processen sterk hebben geïntegreerd”, aldus Jean Pierre Overbeek, CEO van de BIS groep. bij BIS. “Uiteindelijk heeft de perfecte match tussen onze eisen en wensen en de standaardmogelijkheden van Exact ons overtuigd, waarbij Exact ons zelfs nog meer biedt dan onze huidige maatwerkapplicaties, zoals een 360 graden-klantview.”

Mobiel

De engineers van BIS gaan tevens actief gebruikmaken van de mobiele app voor servicemanagement. De servicemonteurs en installatietechnici kunnen nu mobiel werkbonnen en urenlijsten verwerken en laten ondertekenen vanuit de Exact oplossing.

Klanten en service nog meer centraal

Paul Ramakers, Managing Director Business Solutions: “We zijn er trots op met BIS samen te mogen werken. Hoewel ze onderdeel zijn van een beursgenoteerde moeder herkenden we in de gesprekken met BIS een organisch gegroeide mkb-organisatie, die zich snel heeft weten te ontwikkelen van een productgeoriënteerde organisatie, naar één waarin klanten en services nog meer centraal staan. We zien dat veel bedrijven uitdagingen hebben om de klant centraal te zetten in de snel veranderende markt. Daar hoort bij dat je nieuwe diensten ontwikkelt, je serviceniveau verhoogt en mogelijkheden voor de klant verder uitbreidt. Onze ERP-oplossing sluit heel goed aan bij hun uitdagingen, daar hebben we de match met elkaar gevonden”.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over de keuze van BIS voor de ERP oplossing van Exact? Neem dan contact op met Erwin Hout, director marketing van BIS: 0180 - 486 777 of via pr@bis.nl.

Gratis advies over Nieuws? BIS helpt u graag verder:

Bel

0180 - 486 777

Wij bellen u ook graag:

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

Chat direct

Mail

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

Ontvang uw offerte

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

adressen en route