Nieuws
Je leest het, je hoort het, je ziet het… Bedrijven investeren weer volop in hun infrastructuur. Vaak gaat het daarbij om een (gedeeltelijke) vervanging van verouderde omgevingen en continuering van meer specifieke omgevingen. Een groot deel van de infrastructuur is echter vaak prima geschikt om langer te gebruiken, ook na afloop van het servicecontract met de fabrikant. Maar dat vraagt wel veel kennis en expertise. Ook als het gaat om onderhoud.
Juist vanwege de benodigde expertise en vanuit kostenoogpunt wordt Third Party Maintenance (TPM) door veel organisaties uit allerlei branches omarmd. Bij Third Party Maintenance zorgt een merkonafhankelijke derde partij voor het onderhoud van apparatuur die buiten de serviceprogramma's van hardware-leveranciers valt. Naast onderhoud ontvangt de klant natuurlijk ook service in geval van technische problemen.
Dankzij de nauwe banden met Econocom (onze moederorganisatie) is BIS zeer goed in staat onze klanten en relaties ook op dit gebied volledig te ontzorgen. Tijd voor een gesprek met Paul van den Bosch, Account Executive bij Econocom Managed Services.
"Bij serviceprogramma's wordt door de leveranciers geadviseerd de hardware elke drie tot vijf jaar te vervangen, ongeacht of dit echt noodzakelijk is. Niet alle apparatuur hoeft echter vervangen te worden op het moment dat de fabrikant dat dicteert. In de praktijk zien we dat de tariefstijgingen voor onderhoud door de fabrikant na de garantieperiode fors zijn, waardoor vervanging aantrekkelijker lijkt. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Bedrijven vinden daardoor steeds vaker de weg naar Third Party Maintenance-partijen, zoals Econocom.Volgens Accenture, een internationaal organisatieadviesbureau dat diensten biedt voor management, technologie en outsourcing, zijn TPM-diensten zelfs een top trend en 'no-brainer in IT'.
Van den Bosch: "Onze klanten ervaren tot wel 70% lagere kosten in vergelijking met het onderhoud door de fabrikant. Bovendien is de kwaliteit van TPM vergelijkbaar met of zelfs beter dan de kwaliteit van de fabrikanten zelf. Als de infrastructuur uit verschillende merken bestaat, heeft een klant te maken met verschillende onderhoudscontracten en SLA's. TPM biedt één contract, één factuur en één telefoonnummer voor een volledige setup".
Systemen voorspellen tegenwoordig zelf dat er een incident aankomt en problemen worden geïdentificeerd, voordat er impact is voor de gebruikers. De meeste fabrikanten bieden 24/7 monitoring van de hardware, met pre-failure alerts, automatische call logging en engineer dispatch, maar beperken zich tot hun eigen systemen. Een TPM biedt uniforme proactieve support aan voor alle systemen, ongeacht de merken in het datacenter: één monitoring node, één console, één escalatieproces.
Geïnteresseerd om eens over Third Party Maintenance van gedachten te wisselen? Bel BIS: 0180 - 486 777 (vraag naar Hans de Waard) of gebruik de contactmogelijkheden rechts.