Nieuws

Storing aan een server of storage systeem en de fabrikant wil u niet helpen? Wat nu?

24-08-2018 12:14

Het zal je maar gebeuren… u hebt een storing aan een server of storage omgeving en de fabrikant laat u in de kou staan omdat voor de apparatuur een einde ondersteuningsmelding is afgegeven. Zie dan maar weer eens snel de functionaliteit te herstellen!

Vaker dan gedacht

Misschien denkt u bij uzelf… einde ondersteuningsmelding? Dat zal toch wel meevallen". Nou, eerlijk gezegd valt dat niet mee. Een dergelijke melding komt vaker voor dan gedacht. In onderstaande tabel vindt u zomaar een aantal voorbeelden van veel gebruikte servers en strorage systemen van grote A-merken, waar de fabrikant melding heeft gemaakt van End of Support (EoS) in 2018:


Een uitgebreide lijst met EoS meldingen vraagt u via deze link aan.

Toch storing? Geen paniek!

Wat betekent dit voor u? Dat is eigenlijk vrij eenvoudig, maar het heeft wel grote consequenties. Wanneer u een storing heeft ná de door de fabrikant genoemde einde ondersteuningsdatum, dan zal deze fabrikant u laten weten dat ze uw storing niet kunnen verhelpen. U krijgt immers geen ondersteuning meer op het betreffende systeem. U hoeft echter niet in paniek te raken. Er is namelijk een mogelijkheid om nog wel voor deze apparatuur ondersteuning te krijgen.

Third Party Maintenance door Econocom

Onze moederorganisatie Econocom biedt dienstverlening aan op apparatuur waar fabrikanten geen ondersteuning meer op geven. Dankzij deze vorm van merkonafhankelijke Third Party Maintenance (TPM) zijn wij in staat om de systemen na een EoS melding van fabrikanten vaak nog jarenlang te onderhouden. Wij doen dit snel en efficiënt in 19 landen en u bespaart bovendien veel geld. Naast een lagere prijs profiteert u van flexibelere afspraken met een hogere kwaliteit dienstverlening.

Voordelen Econocom Third Party Maintenance

  • Leveranciersonafhankelijk
  • Maandelijkse mutatie en flexibele contracten (bijv. 3 maanden) mogelijk
  • Multi-vendor support in één contract; één storingsnummer
  • U bepaalt of hardware vervangen wordt of nog ingezet blijft worden
  • Zéér hoge klanttevredenheid, score van ruim boven de 8
  • Hoogwaardige dienstverlening tegen voorspelbaar tarief
  • Tarieven liggen 30-70% lager dan bij de fabrikant!

Kosteloos assessment

Interesse? Dan nodigen we u uit contact op te nemen. Wij bieden u een kosteloos assessment aan om uw huidige situatie in kaart te brengen. We garanderen een oplossing die voldoet aan uw behoefte en die bovendien veel IT-beheer budget vrijmaakt voor andere investeringen.


Bel BIS: 0180 - 486 777 en vraag naar Han Janssen van Econocom Managed Services.

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte