Nieuws

Continu bijblijven in AV is wereldwijd grootste uitdaging

01-03-2020 15:45

Moderne audiovisuele technologie biedt een kans om organisaties te helpen hun doelstellingen te realiseren én tegelijkertijd de allerbeste gebruikerservaring te bieden. Tegelijkertijd is het continu bijblijven op het gebied van AV-technologie een grote uitdaging voor bedrijven wereldwijd.

Dat zijn uitkomsten van een benchmarkonderzoek van PSNI Global Alliance. Dit wereldwijd toonaangevende netwerk van audiovisuele system integrators en serviceproviders ondervroeg ruim 200 bedrijven wereldwijd naar de rol die AV-technologie speelt binnen hun organisatie.

Dit zijn de vier opvallendste conclusies uit het onderzoek.

1. Gebruikerservaring is alles

Audiovisuele technologie is volgens het merendeel van de ondervraagden van strategisch belang. Maar liefst 91 procent geeft aan dat AV-technologie invloed heeft op de realisatie van de bedrijfsdoelstellingen.

De manier waarop, laat zich raden: AV-technologie wordt met name ingezet om kennis te delen, informatie over te dragen, besluitvorming te versnellen en mensen te verbinden; ongeacht tijd of plaats. Daarbij is de optimale gebruikerservaring ongelofelijk belangrijk. Ruim negen op de tien respondenten (93 procent) geven aan dat gebruikerservaring van invloed is op hun keuze voor een bepaalde leverancier:

2. Kennis en support belangrijkste selectiecriteria

De twee belangrijkste eigenschappen waar bedrijven een AV-dienstverlener op selecteren, zijn de kennis van technologie en service & support. Eigenschappen die minder belangrijk zijn; het puur en alleen leveren van producten en werkzaamheden.

3. Van periodiek upgraden naar continu bijblijven

Nu verversen de meeste bedrijven hun AV-technologie nog eens in de vier tot vijf jaar, maar de ondervraagde bedrijven geven aan dat ze steeds meer op zoek zijn naar maatwerkoplossingen en naar een manier om voortdurend bij te blijven met nieuwe technologische ontwikkelingen; in tegenstelling tot geplande veroudering.

Uitdagingen: technologie, issues en support van directie

    De deelnemende organisaties werd ook gevraagd wat hun grootste uitdagingen zijn in het bijblijven met nieuwe ontwikkelingen op AV-gebied. Uitdagingen die werden genoemd waren onder meer:

  • De technologie verandert zo snel, dat de kosten voor het vervangen van apparatuur en software steeds meer toenemen.
  • Het is niet eenvoudig om support te krijgen vanuit de directie voor het vrijmaken van budget om AV-technologie in gebruik te nemen en te upgraden.
  • Ook issues in onderhoud en upgrades werden genoemd, zoals diagnostiek van technologische mankementen, het fixen van bugs en het verkrijgen van de juiste technische support .

Jean Pierre Overbeek, CEO van BIS|Econocom en Co-CEO van Econocom NL, die onlangs werd benoemd tot Director-at-Large voor de EMEA-regio binnen PSNI: “We zien eigenlijk een heel duidelijk beeld naar voren komen uit dit benchmarkonderzoek; AV speelt een cruciale rol in de manier waarop bedrijven hun doelen realiseren, maar door de technologische ontwikkelingen kan het ingewikkeld en kostbaar zijn om bij te blijven”.

“De resultaten laten ook zien welke rol wij als dienstverlener hierin kunnen spelen, namelijk het leveren van uitstekende support, waardoor onze klanten zich geen zorgen hoeven te maken of de apparatuur wel goed werkt. Onze AV-as-a-Service-propositie beantwoordt bovendien aan de uitdaging om continu blij te blijven op technologisch gebied. En omdat we een abonnementsstructuur bieden, zijn er ook geen hoge investeringen nodig.”


Ook profiteren van de toegevoegde waarde van Audiovisuele oplossingen, gerealiseerd door een ervaren leverancier, die weet wat belangrijk is voor jou? En wil je kunnen kiezen voor een abonnementsmodel?

Bel BIS|Econocom: 0180 - 486 777 of gebruik de contactmogelijkheden rechts.


Disclaimer: Aan het benchmarkonderzoek deden 29 leden van PSNI mee, waaronder BIS|Econocom. Het onderzoek werd in 2019 uitgevoerd door Infosurv Research. In totaal deden 209 bedrijven wereldwijd mee aan de benchmark.

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte