Nieuws

De eenvoudigste manier om werkplekken te reserveren en beheren

30-06-2020 10:34

We zijn blij dat weer meer collega’s elkaar op kantoor kunnen ontmoeten. Maar voorlopig gaan we nog niet terug naar wat we gewend waren. Het aantal werkplekken is in veel kantoren drastisch teruggeschroefd, soms met wel 50-60 procent, waardoor de verhouding tussen thuiswerken en werken op kantoor definitief is veranderd.

Werkplekuitdagingen in het hybride kantoor

Dit zorgt voor nieuwe uitdagingen op kantoor. Hoe coördineer je bijvoorbeeld wie, waar en wanneer op kantoor is? Hoe waarborg je de veiligheid van medewerkers terwijl de beschikbare capaciteit wel zo goed mogelijk benut wordt? Hoe manage je het evenredig gebruik van de beschikbare faciliteiten tussen alle werknemers? En hoe schaal je snel weer op of verder af als de adviezen vanuit het RIVM veranderen?

Veilig en gecoördineerd werkplekken reserveren

Om te zorgen dat je medewerkers weer veilig op kantoor kunnen werken, heb je een manier nodig om dit te stroomlijnen. Wij helpen jou met een slimme softwareapplicatie (incl. smartphone app) waarmee jij coördineert wie, waar en wanneer naar kantoor komt. Je bepaalt als werkgever het aantal dagen dat iedere medewerker op kantoor kan werken en wat de maximale capaciteit per verdieping en per zone is. Medewerkers kunnen inschrijven op de dagen dat ze op kantoor willen zijn en in welke zone ze willen zitten. Zo geef je medewerkers de vrijheid en flexibiliteit die zij nodig hebben en hou je altijd inzicht en controle over het gebruik van je kantoor.

Werkplekbeheer en room management binnen één systeem

Extra handig is dat ook het boeken en beheren van meetingruimtes binnen hetzelfde platform plaatsvindt. Als facilitair beheerder geef jij aan welke meetingruimtes gebruikt kunnen worden en wat per ruimte de maximale capaciteit is. Medewerkers kunnen binnen de applicatie zoeken naar een beschikbare ruimte, met de faciliteiten die ze nodig hebben, en direct reserveren. Bijkomend voordeel is, is dat je real time inzicht hebt in het gebruik van werkplekken en meetingrooms, zodat de schoonmaak hier optimaal op afgestemd kan worden.

Advies op maat?

Wil jij ook de terugkeer naar kantoor goed stroomlijnen en je medewerkers maximale flexibiliteit en veiligheid bieden? Wij denken graag met je mee over de mogelijkheden.

Bel 0180 - 486 777 of gebruik de contactmogelijkheden rechts.

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte