Referenties

Klantbeleving centraal bij Radisson Red in Glasgow

BIS|Econocom integreerde meerdere audiovisuele oplossingen bij Redisson Red in Glasgow, die in grote mate bijdragen aan een positieve klantbeleving en een gezicht geven aan de merkidentiteit van het hotel. Bekijk in een video hoe technologie wordt ingezet om heel eenvoudig de beleving van gasten te versterken en medewerkers te ontlasten.


Een nieuwe hotelketen met een millennial mindset

Radisson Red is het nieuwe merk van Radisson, dat vooral focust op de millennial mindset in een omgeving waar kunst, cultuur, mode en technologie een belangrijke plaats innemen. Vooral de slimme inzet van technologie is onderscheidend in de branche. Redisson Red Glasgow is de tweede Europese vestiging van deze nieuwe hotel keten.

Audio voor het creëren van sfeer

Audio wordt binnen Radisson Red gezien als één van de belangrijkste middelen voor het creëren van sfeer. Het nieuwbouw hotel is daarom voorzien van high-end audio installaties op zowel de begane grond als de negende verdieping. Daar is zo'n beetje iedere, afzonderlijke ruimte voorzien van audio, tot het toilet aan toe. In iedere ruimte kan het geluid "fysiek" (via de apparatuur) bediend worden, maar ook overkoepelend vanuit een centraal bedieningssysteem of via een gekoppelde tablet. Het systeem is zo geprogrammeerd dat er heel eenvoudig gekozen kan worden uit drie standaard instellingen; achtergrond, lounge en party. Uiteraard zijn er ook voorzieningen voor livemuziek met DJ of band.

Optimale instellingen door akoestische metingen

Voor een optimale veiligheid voor de hotelgasten is een omroepsysteem op het geluidsysteem aangesloten én wordt alle audio uitgeschakeld zodra het brandmeldsysteem in werking treedt. Om een optimale instelling van de audio-oplossing te garanderen, zijn de audiometingen pas gedaan toen alle zachte elementen in het hotel geïnstalleerd waren. Daarnaast is er bij de keuze voor apparatuur rekening gehouden met de ligging van de hotelkamers ten opzichte van de openbare ruimtes, zodat de gasten geen hinder ondervinden van elkaars voorkeuren.

Meeting rooms voor commerciële toepassingen

Naast high-end audio voorzieningen zijn drie vergaderzalen voorzien van audiovisuele apparatuur om deze ruimtes (ook) commercieel in te zetten. Op de begane grond zijn twee ruimtes gerealiseerd die samengevoegd kunnen worden. Beide ruimtes zijn voorzien van projectie. Zodra de ruimte wordt samengevoegd overrulen de projector, het bedieningssysteem en de audio van de master room de voorzieningen van de kleinere ruimte. Door deze slimme instellingen kan iedereen presentaties geven met de aanwezige apparatuur en zijn de ruimtes flexibel in te zetten.

Advies, projectmanagement, installatie en service

Het gehele adviestraject, projectmanagement en service is door BIS|Econocom gedaan; tot grote tevredenheid van de klant. Voor de installatie is deels gebruikgemaakt van een lokale partij die net als BIS|Econocom aangesloten is bij PSNI Global Alliance; een serieus en gerespecteerd netwerk van professionele AV & IT bedrijven. Alle apparatuur is door BIS|Econocom remote te managen. Daardoor kunnen mogelijke storingen snel gevonden en opgelost worden, zonder hinder van de fysieke afstand.

Benieuwd naar onze (hospitality) mogelijkheden

Vindt u het voorbeeld van Redisson Red inspirerend? Zou u vrijblijvend willen sparren over onze mogelijkheden voor uw organisatie; in de hospitality branche of daarbuiten? Neem gerust contact met ons op. Wij denken graag met u mee.


Bel BIS|Econocom: 0180 - 486777 of gebruik de contactmogelijkheden rechts.

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte