Referenties

Schiphol verbetert informatievoorziening reizigers

Schiphol zet nieuwe communicatiekanalen in om de reiziger in de terminal nog beter te helpen bij vragen of problemen. Reizigers kunnen al langer 24 uur per dag contact opnemen met Schiphol via telefoon, email, chat en social media zoals WhatsApp, Facebook (Messenger), Twitter en Instagram. Daar zijn nu selfservice informatiepunten bijgekomen, verspreid over verschillende locaties in de terminal.

Ontwerp en plaatsing door BIS|Econocom

De fraaie, ergonomisch vormgegeven selfservice informatiepunten zijn ontworpen en geplaatst door BIS|Econocom, de vaste contractpartner van Schiphol voor digitale informatieschermen en andere audiovisuele oplossingen. Op de selfservice informatiepunten kunnen reizigers hun vluchtinformatie opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken. Bij complexe vragen of problemen kan de reiziger met een Schiphol medewerker communiceren via een videocall. Indien nodig komt een mobiele assistent naar de reiziger toe om deze ter plekke te helpen.

95% van gebruikers tevreden

De afgelopen maanden zijn de selfservice informatiepunten gefaseerd ingevoerd en getest. In de maand mei hebben de meeste gebruikers de selfservice informatiepunten gebruikt om hun vluchtgegevens op te zoeken of plattegronden bekeken. Onderzoek onder de gebruikers heeft uitgewezen dat ruim 95% tevreden is over de selfservicepunten.

Meer digitaal, meer locatie-onafhankelijk

Uit klantonderzoek is gebleken dat reizigers bij voorkeur meer digitaal, onafhankelijk van hun locatie, met Schiphol willen communiceren middels diverse online kanalen. Uiteraard stellen reizigers ook de mogelijkheid van persoonlijk contact op prijs.

Meer informatie

Wil je meer informatie over onze mogelijkheden voor interactieve informatiezuilen bij jou op locatie? Bel BIS|Econocom: 0180 - 486 777 of gebruik de contactmogelijkheden rechts.

Gratis advies over Referenties? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte