Nieuws

Samenwerken in een 1,5-meter-kantoor. Hoe dan?

11-05-2020 11:14

Iedere facilitair manager is er volop mee bezig. En veel niet-facilitaire managers ook. Hoe gaan we samenwerken als de lockdown (gedeeltelijk) is opgeheven? Wat betekent dit voor ons kantoor? Maar ook… wat moet ik doen voor die medewerkers waarvoor geen plaats is op kantoor? En… kiezen we voor een tijdelijke oplossing óf gaan we voor een duurzamer scenario en zorgen we gelijk dat we goed zijn voorbereid als er onverhoopt wéér een pandemie uitbreekt.

Natuurlijk geïntegreerd in onze oplossingen

Wij helpen je om op een veilige en productieve manier (samen) te werken; van thuiswerkplek, via de ontvangstbalie tot en met de vergaderruimte. En alles wat daar tussenin zit. Dat hebben we altijd gedaan, dat blijven we doen. Het goede nieuws is dat onze oplossingen – met een enkele aanpassing of uitbreiding – perfect geschikt zijn voor jouw 1,5-meter kantoor en Corona-proof werkplek. En wij zorgen dat ze op een heel natuurlijke manier geïntegreerd worden.

Een aantal van onze mogelijkheden zijn:

  • Digitale receptiezuil met handgel-pompje

    Iedereen die jouw pand binnenkomt, komt langs deze digitale informatiezuil. Op het display presenteer je jullie veiligheidsrichtlijnen en andere relevante informatie. Dankzij het pompje (geïntegreerd in de zuil en natuurlijk met de elleboog te bedienen) zijn de handen vast goed schoon vóórdat jouw collega’s en bezoekers goed en wel binnen zijn.

  • Instructie, richtlijnen en gedragsbeïnvloeding via narrowcasting

    Jij wilt natuurlijk dat iedereen die in jullie pand komt zich houdt aan jullie richtlijnen. Collega’s, klanten, leveranciers, iedereen! Dat bereik je met krachtige digital signage content. Onze grafische specialisten hebben al templates ontworpen met de RIVM-richtlijnen. Die kun je dus nu al bestellen en direct implementeren. Daarnaast zijn wij hét adres voor content-op-maat. Ook op desktopniveau! Lees meer over Narrowcasting.

  • Automatische bewaking dichtheid wachtrijen en kantoorvloeren

    Om te voorkomen dat mensen té dicht op elkaar komen te staan in jouw pand of wachtrij moet je zorgen dat er niet té veel mensen tegelijk binnen zijn. Je kunt natuurlijk iemand bij de ingang zetten die de toegang bewaakt. Dat is tijdrovend, stressvol en niet erg efficiënt. Wij leveren systemen die dit volautomatisch voor jou regelen; incl. camera’s, sensoren en communicatiedisplays (intern & extern).

  • Transparante balie-afscherming en intercomsystemen

    Wil je bezoekers veilig ontvangen bij je bemenste balie? Dat kan. Onze fraai te integreren (plexi)glas schermen (ook wel kuchschermen) zorgen voor een veilige en toch transparante barrière tussen jouw medewerker en bezoekers. Als jij dat prettig vindt zorgen wij voor een uitsparing onderaan dat als doorgeefluik functioneert en bij volledig afgeschermde balies verzorgen wij het intercomsysteem.

  • Kuchschermen van glas, plexiglas of karton

    Niet alleen voor balies hebben wij praktische plexiglazen schermen. Wil jij individuele werkplekken afschermen? Of wil jij ook deelnemers aan besprekingen, vergaderingen en presentaties maximaal beschermen? Voor iedere situatie hebben wij kuchschermen opmaat. Transparant voor die situaties dat je elkaar wilt zien, maar evt. ook van recycled karton. Je kunt deze ook direct bestellen in onze webshop.

  • VisionLine meubilair mét handgel en reinigingsspray

    Onze VisionLine omvat multimediawanden, vergadertafels en huddle-solutions met volledige integratie van audiovisuele apparatuur, aansluitpunten en bekabeling. Voortaan zijn de VisionWalls en VisionCubes ook verkrijgbaar met geïntegreerde handgelpompjes én speciaal opbergvak voor de spray om de (touch) schermen te reinigen. Bekijk ons VisionLine vergadermeubilair.

  • Slimme software om je flexplek te reserveren

    Eén ding is helder. In het nieuwe normaal kun je minder mensen huisvesten in jouw kantoorpand dan je gewend was. Een deel van jouw collega’s zal dus thuis werken, een ander deel op kantoor. Met onze intelligente systemen voor werkplekreservering voorkom je dat er geen werkplek is voor collega’s die naar kantoor komen. En je weet gelijk wáár ze zitten. Lees meer over het reserveren van werkplekken.

  • Coördineer eenvoudig wie waar en wanneer werkt

    Aanvullend op de werkplek-reserveer-software bieden wij oplossingen om zorgvuldig te coördineren wie, waar en wanneer naar kantoor kan komen. Je kunt gebouwen toevoegen, de nieuwe capaciteit instellen en toegangsprofielen beheren. Medewerkers kunnen vervolgens hun dagen op kantoor inplannen en afstemmen met collega’s, waarmee jij ze in staat stelt flexibel samen te werken. Meer weten over deze oplossing?

  • Ergonomische thuiswerkplekken met compatible videoverbinding

    We zeiden het al… een deel van jouw collega’s zal thuis moeten werken. Dat dat voor veel beroepen prima kan, hebben we tijdens de Corona-lockdown wel ervaren. Maar wist je dat je als werkgever verantwoordelijk bent voor de thuiswerkwerkplek van je thuiswerkers? Wij hebben meerdere smaken voor je samengesteld; arbo-technisch verantwoord en inclusief video-vergader-mogelijkheid.

  • Videoverbindingen tussen thuiswerkplek én vergaderruimtes

    We zijn inmiddels massaal aan het videovergaderen geslagen. Dankzij MS Teams, Cisco Webex en andere platformen konden we toch face-2-face overleggen terwijl we niet bij elkaar waren. Maar vanuit huis via video vergaderen met meerdere collega’s in één ruimte is minder eenvoudig. Wij hebben de oplossing. Veilig en geschikt voor alle videoconference-merken. Lees meer over videoconferencing.

  • Gebruik onze oplossingen op abonnementsbasis

    We zien je denken: inderdaad mooie, praktische en direct te implementeren oplossingen. Maar… we hebben de benodigde investering niet voorzien in ons budget. Hoe gaan we dit dan financieren? Ook op die vraag hebben wij het antwoord. Met onze as-a-service mogelijkheden krijg je een all-inclusive oplossing voor een vast bedrag per maand. Meer weten over AV oplossingen voor een vast maandbedrag?

Nou ja… het is inmiddels duidelijk. Ook het veilige en hygiënische kantoor-van-de-toekomst realiseer je vandaag bij BIS|Econocom. Zorg dat je direct na versoepeling van de lockdown duurzaam, flexibel en veilig aan de nieuwe start staat. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Meer weten? Direct profiteren?

Bel 0180 – 486777 of stel jouw vraag rechtsboven.

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte