Nieuws

BIS|Econocom installeert 1.500e digitale display op Schiphol

29-09-2020 14:48

Display-as-a-Service… één woord dat de intensieve samenwerking tussen luchthaven Schiphol en BIS|Econocom perfect samenvat. Om Schiphol maximaal te ontzorgen, heeft BIS|Econocom alle 3.000 digitale vluchtinformatiedisplays overgenomen. Als eigenaar verzorgen wij sindsdien het beheer, 24/7 preventief en correctief onderhoud én de vervanging van de schermen. In ruil daarvoor betaalt Schiphol een vast maandbedrag voor het gebruik. In maart dit jaar zijn we begonnen met het vervangen van alle displays. Deze maand is het 1.500e display al vernieuwd.

Kloppend hart moet blijven kloppen

De vluchtinformatiedisplays vormen het kloppend hart van de luchthaven. Alle bezoekers van Schiphol willen immers weten hoe laat hun vlucht vertrekt of wanneer een vliegtuig landt? Daarom is het bijzonder belangrijk dat de schermen 24/7 operationeel zijn en alle vluchtinformatie goed leesbaar en accuraat weergeven. Om de betrouwbaarheid ook in de komende jaren te garanderen, vervangt BIS|Econocom momenteel alle displays op de luchthaven, waarbij onze aandacht ook uitgaat naar het milieu. Sommige schermen worden hergebruikt, van andere stellen wij de onderdelen veilig en dat wat niet hergebruikt kan worden, wordt zo milieuvriendelijk mogelijk vernietigd.

Allerlei vormen van informatie

Inmiddels hebben wij op meerdere locaties op Schiphol de digitale displays vervangen; zowel vóór als achter de securitycontrole. Onder andere in vertrek- en aankomsthallen, bij de incheckbalies (ook de zelf check-in) en bij de bagageafhandeling (reclaim). Natuurlijk zorgen wij dat de schermen geschikt zijn voor allerlei informatie. Dankzij de koppeling met intelligente software voor informatiedistributie tonen de displays – afhankelijk van de locatie - behalve vluchtinformatie ook balienummers, incheckinformatie, digitale bewegwijzering, OV-tijden, file-informatie en zelfs reclameboodschappen.

Schiphol never sleeps and always changes. Met de uitbreiding van de luchthaven in de vorm van de nieuwe A-Pier en de upgrades van een aantal pieren, is BIS|Econocom niet alleen bezig met het vervangen van de oude displays. Wij verplaatsen ook diverse bestaande displays en plaatsen compleet nieuwe displayopstellingen op locaties waar nu nog geen displays gebruikt worden.

Van 18 maanden naar 12 maanden?

Voor de volledig vervangingsoperatie hebben wij een periode van 18 maanden afgesproken. Maar doordat het aantal vluchten van en naar Schiphol tijdens de coronacrisis bijna volledig inzakte, konden onze installatieteams vaak ook overdag op de luchthaven terecht. Met 1.500 displays in een half jaar, lopen wij inmiddels ruim voor op de originele planning. En hoewel we in verband met de toegenomen drukte inmiddels grotendeels ’s nachts installeren, heeft het er alle schijn van dat we veel sneller dan verwacht deze megaklus zullen klaren.

Meer dan alleen vluchtinformatiedisplays

Voor Schiphol en BIS|Econocom betekent het Display-as-a-Service contract een samenwerking waarin de audiovisuele oplossingen, innovatieve ideeën én uitgebreide kennis en ervaring van BIS|Econocom hun meerwaarde bewijzen op veel plaatsen op de luchthaven. Lees meer over de uiteenlopende oplossingen die we inmiddels vóór en achter de schermen op en in de nabijheid van Schiphol gerealiseerd hebben.

De milieuvriendelijke vervanging van alle 3.000 vluchtinformatiedisplays is een prachtige stap in de realisatie van Schiphols glasheldere ambitie… in 2030 is luchthaven Schiphol de beste, digitale én meest duurzame luchthaven ter wereld.

Wil jij ook jouw ambities realiseren? Neem gerust contact op. Wij helpen je graag.
Bel 0180 - 486 777 of gebruik de contactmogelijkheden rechts.

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte