Case study Robeco

Een geslaagde narrowcasting pilot!

Naar aanleiding van diversen gesprekken heeft BIS|Econocom een investeringsvoorstel gedaan als antwoord op de wensen en eisen van Robeco. Het betreft de inrichting van een informatie distributieplatform waarin 4 afdelingen binnen Robeco als pilot team gezamenlijk met BIS|Econocom het gebruik en ervaringen in workload gaan ervaren.

Vastgestelde doelstellingen (kritische succesfactoren):

  • In gebruik: Is het BIS|Econocom-ID systeem gebruiksvriendelijk genoeg?
  • Techniek: Werkt de techniek? Aansturing schermen?
  • Beheer: Is het systeem gemakkelijk te beheren?
  • Schermen: Is de boodschap goed leesbaar? Locatie, spiegeling, lettergrootte, ververs snelheid pagina's etc.
  • Inzicht kosten: Voor grootschalige uitrol.
  • Inzicht en ervaring: In workload en vulling van de soort content.

BIS|Econocom heeft binnen een beveiligde omgeving een platform account aangemaakt voor Robeco waaruit de gebruikers (uitgaande van 4 redacteuren) kunnen managen, designen en via een Content Runner eenvoudig berichten kunnen publiceren. Het platformaccount kan via elke willekeurige werkplek benaderd worden.

BIS|Econocom heeft de content verzorgd, dat wil zeggen dat BIS|Econocom 'vanaf de intake tot oplevering van de presentatie' Robeco totaal heeft ontzorgd. Tijdens het intakegesprek zijn de mogelijkheden van BIS|Econocom-ID inzichtelijk gemaakt, bijvoorbeeld de vormgeving, menu-structuur en (legale) widgets die BIS|Econocom aanbiedt. Op basis van deze mogelijkheden gaf Robeco aan wat de wensen waren.

De wensen:

  • Een welkomspagina: Hier staat een korte mededeling of slogan.
  • Een nieuwspagina met internationale berichten: Dynamisch geladen updates vanuit een koppeling met Robeco's eigen RSS kanaal.
  • Een nieuwspagina met lokale berichten: Hier kunnen (lokale) nieuwsberichten worden toegevoegd door de gebruikers (redacteuren).
  • Een pagina met het weer: Een weerwidget die bestaat uit een landkaart met lokaal weerinformatie.
  • Een pagina met het verkeer: Een verkeerswidget die bestaat uit een landkaart met de belangrijkste wegen en files.
  • Een pagina met beursinformatie: De gehele dag up-to-date AEX beursinformatie.
  • Aanvullende wensen: NuTV, Twitter en de nu.nl headlines moeten altijd in beeld zijn.

Op basis van deze wensen en het huisstijlhandboek van Robeco zijn er een aantal (digitale) schetsen gemaakt. Robeco heeft hier op een terugkoppeling gegeven in welk ontwerp ze zich het beste konden vinden. Na deze preview-ronde is het ontwerp afgerond en zijn er voor de laatste verificatie, de gefinaliseerde versies van iedere pagina opgestuurd. Het hierop volgende akkoord sloot de ontwerpfase af.

Uiteindelijk is er gekozen voor een vast template als basis. Deze worden gereproduceerd met meerdere pagina's corresponderend met de menu-structuur, waarin de verschillende disciplines zowel corporate als afdelingsinformatie kwijt kan. De menu-structuur in de vorm van tabs zorgt ervoor dat het publiek altijd ziet waar het zich bevindt in de presentatie. Tevens kan de pilotgroep in de pagina met behulp van het CMS experimenteren met het plaatsen van lokale nieuwsberichten.

Het ontwerp is vervolgens in de BIS|Econocom-ID software gezet en de widgets zijn op maat aangemaakt en de lokale nieuwsberichten zijn gekoppeld aan de BIS|Econocom Content Runner. Het project was klaar om opgeleverd te worden. Na de oplevering volgde een training voor de pilotgroep om het CMS te leren gebruiken.

Ga terug naar Digitale Producties.

Gratis advies? Vraag het een expert:

Arno Nooteboom

Arno Nooteboom is Sales Manager bij BIS|Econocom, hij beantwoordt graag je vragen.

0180 - 486 777
Vraag / Offerte

Referenties

KLM
KLM

Realisatie van oplossingen voor efficient samenwerken, vergaderen en presenteren

lees meer
meer referenties