Blog

AV-as-a-Service vooral makkelijk of ook financieel aantrekkelijk?

26-01-2021 Geschreven door Annemiek Smouter

Het CapEx/OpEx-argument domineert al langer het gesprek als het gaat om investeringen. Met het groeiend aantal SaaS (as-a-Service) modellen, van Netflix en private lease tot wereldwijde ERP-platforms, wordt ook AV-as-a-Service op steeds grotere schaal toegepast. Maar is AV-as-a-Service nu vooral makkelijk en betaal je ook voor dat gemak of is het ook financieel aantrekkelijker dan kopen?

Financiële duurzaamheid, flexibele technologie én krachtig servicepakket

As-a-Service is even beproefd en vertrouwd als flexibel en kosteneffectief. Met lagere kapitaaluitgaven, belastingvoordelen, lagere vaste kosten, minder risico, meer flexibiliteit en schaalbaarheid zijn de voordelen duidelijk. Als je deze voordelen afzet tegen de rigide contractuele structuur van een CapEx-model met zijn aanzienlijke initiële kosten, afschrijving van activa en hardnekkige servicebudgettering dan is het goed te begrijpen waarom AudioVisual-as-a-Service (AVaaS) zo snel groeit in populariteit. In wezen levert AVaaS financiële duurzaamheid, flexibele technologie, hardware-implementatie én een krachtig servicepakket verpakt in een voorspelbare maandelijkse betaling.

Liquide middelen vrij voor kritische operationele uitgave

Het coronavirus heeft financiële afdelingen gedwongen om te reageren en opnieuw te kijken naar wat ooit de belangrijkste uitgaven waren. Doordat IT en AV steeds belangrijker onderdeel zijn geworden van de primaire bedrijfsprocessen en digitalisering hoog op de agenda staat van vele organisaties, ligt daar juist behoefte om te investeren. In een tijd waarin onzekerheid groter is dan ooit is dit hét moment om AVaaS te omarmen. De mogelijkheid om dankzij AVaaS liquide middelen beschikbaar te houden om te investeren in verkoop en leadgeneratie, R&D en kritische operationele uitgaven in tijden als deze, maken AVaaS tot een onschatbare propositie.

Gestandaardiseerde oplossingen en configuraties

Organisaties willen steeds vaker investeren in veelzijdige, schaalbare oplossingen om (locatie en plaatsonafhankelijk) samen te werken met de juiste apparatuur en ondersteuning, maar zonder eigendomsrisico of kapitaalkosten. Deze oplossingen, zoals collaboration rooms en huddle spaces, moeten adaptief zijn en zich aanpassen aan veranderende operationele scenario's. En dat terwijl de kosten laag blijven, de ROI hoog en er de optie moet zijn om snel te upgraden wanneer dat nodig is.

Toenemende vraag en toegevoegde waarde

Geen wonder dat we de vraag zien toenemen naar meer gestandaardiseerde ruimtes en configuraties die schaalvoordelen bieden en gemakkelijk te onderhouden zijn. Leg dat naast ons volledige service aanbod we hebben een AV-as-a-Service model dat echt waarde toevoegt met gezond financieel verstand.

Meer lezen over de voordelen van AV-as-a-Service?

Meer weten over audiovisuele oplossingen op maandbasis en de voordelen ervan? Je leest alles erover in onze whitepaper:


Whitepaper AV-as-a-Service
Annemiek Smouter

Written by Annemiek Smouter

Marketing Communication Specialist

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte