Interactie met uw narrowcasting doelgroep(en)

Blog

Interactie met uw narrowcasting doelgroep(en)

17-02-2017 Geschreven door Kevin Hersbach

Microsoft_Surface-Hub-3235_B.jpg

Steeds meer organisaties zetten narrowcasting in als communicatiemiddel om doelgroepen op een snelle, visuele en vaak geautomatiseerde manier van gerichte informatie te voorzien. In veel gevallen is die communicatie eenrichtingsverkeer. Jammer want de (technische) mogelijkheden gaan veel verder dan dat, waardoor de interactie met de doelgroep(en) toeneemt.

Denk aan monitoren met touch functionaliteit, NFC chips die automatisch verbinden met mobiele telefoons en geluid- en beeldsensoren. Dit zorgt ervoor dat bedrijven nog creatiever en doelgerichter content kunnen aanbieden. Maar ook dat uitingen nog veel persoonlijker worden en u echt in gesprek gaat met uw doelgroep. In deze blog geef ik een aantal tips voor meer interactie met uw publiek.

Laat uw publiek kiezen

Door de inburgering van de smartphones en tablets zijn mensen compleet comfortabel met touch technologie en gewend om zelf door content te navigeren. Dezelfde technologie is ook beschikbaar op grootformaat LCD schermen. Je kunt het zien het als een tablet met een beelddiagonaal van meer dan een meter. Dat maakt deze schermen uitermate geschikt voor digital signage in (semi) publieke gebouwen of op straat. Door content interactief te maken, kan het publiek op een heel laagdrempelige manier zelf kiezen wat hij of zij wil zien.

Informatie wordt op die manier ultiem afgestemd op de behoefte op dat moment. Denk aan de openingstijd van een winkel, het spelen van een game of specifieke vluchtinformatie op een vliegveld. Slimme databases kunnen deze informatie aanvullen met andere relevante informatie. Zoals een actie die die specifieke winkel op dat moment heeft of hoe ver het lopen is naar diezelfde winkel, in combinatie met een plattegrond en de visualisatie van de te lopen route.

Verzamel informatie van uw publiek

Narrowcasting kan niet alleen ingezet worden om publiek te informeren maar is net zo goed geschikt om informatie over een doelgroep te verzamelen. Met touch displays is het bijvoorbeeld eenvoudig om naar de gebruikerservaring te vragen van uw doelgroep of andere soorten informatie te verzamelen. Van leeftijd en geslacht tot persoonlijke voorkeuren en contactgegevens. Een ideale manier om de database te verrijken en content nog beter af te stemmen op deze gegevens. Ook kunt u deze informatiestromen weer integreren uw database

Interactie en beleving in het pashokje

A_Fashion mall.pngEen LCD scherm dat kan wisselen tussen het tonen van spiegelbeeld en content. Een vrij nieuwe technologie waarmee een ongekende grote interactie maar ook beleving kan worden toegevoegd aan bijvoorbeeld het pashokje. Met dit spiegelscherm kan winkelend publiek niet alleen zien hoe kledingstukken staan, maar ook met een vinger touch op de spiegel hulp vragen, profielen aanmaken die voorkeuren en aankopen onthouden en zonder te passen zien hoe die trui in het blauw staat in plaats van in het groen. Maar ook het op een rij tonen van alle foto’s van de geprobeerde outfits behoort tot de mogelijkheden, zodat de consument een weloverwogen keuze kan maken over welk kledingstuk het beste staat. Niet de hele dag een tas willen mee sjouwen? Geen probleem, bestel het artikel via het scherm en laat het thuis bezorgen op het gewenste moment.

Narrowcasting kan dus veel meer zijn dan alleen het zenden van informatie naar geselecteerde doelgroepen. De techniek maakt het al lange tijd mogelijk de dialoog aan te gaan. Toch wordt er nog te weinig gebruik van gemaakt. Opvallend want "keuze" is het sleutelwoord van de generatie X en Z. Het past in de huidige tijdsgeest om keuze te bieden. Ook op het gebied van narrowcasting content.

Meer over narrowcasting

Ontdek nog veel meer over narrowcasting, van de trends en voordelen tot de techniek en verschillende toepassingen in ons e-book. Of lees onze andere blogs over dit onderwerp.


Download e-book

 

Kevin Hersbach

Written by Kevin Hersbach

Consultant

Gratis advies over Blog? BIS helpt u graag verder:

Bel

0180 - 486 777

Wij bellen u ook graag:

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

Chat direct

Mail

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

Ontvang uw offerte

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

adressen en route