Hoe kun je groeien als grote investeringen geen optie zijn?

Hoe kun je groeien als grote investeringen geen optie zijn?

22-04-2020 Geschreven door Kayleigh de Visch Eybergen

De Nederlandse staat zegt in het licht van de coronacrisis een investering van miljarden euro’s toe aan het bedrijfsleven in Nederland. De overheid doet er alles aan bedrijven in nood te redden. Het is de verantwoordelijkheid van bedrijven zelf om óók te kijken naar hoe zij het best het hoofd boven water kunnen houden, en misschien zelfs kunnen groeien in moeilijke tijden.

Aanpassen en investeren

Een veranderende markt vraagt om een veranderend bedrijf. Dus zelfs al staan investeringen niet hoog in de prioriteiten, ondernemers moeten flexibel zijn in hun bedrijfsvoering om continuïteit te waarborgen. Kunnen bedrijven hun IT-infrastructuur gezond houden, hun laptops up-to-date? De aanschaf van audiovisuele apparatuur is waarschijnlijk niet mogelijk. AV-as-a-Service afnemen misschien wel.

Het ging net zo lekker...

In onzekere tijden zetten ook groeiende bedrijven hun investeringen vaak op een laag pitje. En dat terwijl ‘niets doen’ de slagvaardigheid verlamt, wat voor geen enkel bedrijf een goed idee is. Juist in moeilijke tijden is, hoe tegenstrijdig dat misschien ook klinkt, investeren vaak de beste strategie. Alleen hoe doe je dat als tegelijk de verwachtingen voor omzet en winst onder druk staan? AV-as-a-Service kan bedrijven, juist nu en om verschillende redenen, uitkomst bieden.

Verlichten van de cashflow

De grilligheid van de markt, zeker in de huidige coronacrisis, maakt het bedrijven bijzonder lastig om grote investeringen te doen. De crisis dicteert de inkomsten en wanneer deze onzeker zijn, lijken uitgaven uit den boze. Met oplossingen in abonnementsvorm kunnen bedrijven snel aan de productievraag en andere veranderende omstandigheden van nu voldoen. De kosten spreiden zo over een langere termijn en ondertussen is op- of afschalen mogelijk, als de omstandigheden daar om vragen.

Investeer in onderscheidend vermogen

Tijdens economische misère zien slimme, financieel gezonde ondernemers ook kansen om zich te onderscheiden. Door te blijven bouwen, waar anderen afbreken, zetten zij hun bedrijf stevig op de kaart. AV-as-a-Service laat bedrijven met relatief weinig risico groeien en hun concurrentiepositie verbeteren.

Onderzoek de alternatieven

Niets is zo gemakkelijk, maar ook zo destructief, als het berusten in een situatie. Ga daarom op zoek naar alternatieve financieringsmogelijkheden. Schrap een geplande investering niet zomaar van de agenda maar onderzoek de mogelijkheden. Maak daarbij gebruik van de kennis en kunde die financiële dienstverleners in huis hebben. Door op de juiste manier te investeren, kan onze economie deze crisis aan.

AV-as-a-Service is al tijden in opkomst en past perfect in het tijdsbeeld waarin iedereen van bezit naar gebruik beweegt. BIS|Econocom biedt verschillende oplossingen in abonnementsvorm aan.

Benieuwd naar wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op via 0180 - 486 777 of mail naar info@bis.nl.

Alles over AV-as-a-Service in onze whitepaper

Eerst meer weten over audiovisuele oplossingen op maandbasis? Je leest alles erover in onze whitepaper:


Whitepaper AV-as-a-Service
Kayleigh de Visch Eybergen

Written by Kayleigh de Visch Eybergen

Marketing Communication Specialist

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte