Nederlandse werknemer: moderne werkomgeving geen eis meer, maar verwachting

Nederlandse werknemer: moderne werkomgeving geen eis meer, maar verwachting

26-06-2018 Geschreven door Erwin Hout

De Nederlandse werknemer heeft hoge verwachtingen als het aankomt op een moderne werkomgeving. Het wordt als vanzelfsprekend gezien dat een dergelijke omgeving aanwezig is. Dat blijkt uit het benchmark onderzoek dat BIS liet uitvoeren onder Nederlandse organisaties naar het huidig en toekomstig gebruik van AV- en IT-technologieën.

Een werkomgeving met moderne AV-technologieën is tegenwoordig al geen eis meer van de werknemer, het is de verwachting dat dit vanzelfsprekend is. Volgens de respondenten (96 procent) mogen medewerkers van hun bedrijven een moderne werkomgeving verwachten, ook om de huidige en toekomstige generatie medewerkers te blijven binden en boeien (87 procent). Daarbij wordt de moderne werkomgeving ook belangrijk gevonden (76 procent) voor de uitstraling richting klanten.

AV-technologie mag in een dergelijke omgeving niet ontbreken (82 procent), maar belangrijker nog, het moet werken. Maar liefst 62 procent van de deelnemers aan het onderzoek geeft aan te investeren in audiovisuele technologie om de communicatie te verbeteren en 88 procent van de respondenten laat weten dat de informatieoverdracht door de audiovisuele inrichting van vergaderruimtes ook daadwerkelijk (sterk) verbetert. Ook vindt 81 procent van de respondenten dat de samenwerking binnen en tussen teams is verbeterd dankzij audiovisuele oplossingen.

Inhaalslag op terrein van nieuwe AV-technologie noodzakelijk

Toch lijken de moderne technologieën op het gebied van samenwerken, vergaderen etc. het nog te verliezen van de meer traditionele systemen, zoals beamers en LCD displays. Zo wordt bijvoorbeeld collaboration of roommanagement technologie maar mondjesmaat ingezet in het Nederlandse bedrijfsleven. Wel verwachten respondenten hier de komende jaren een verschuiving in. En lijkt het 61% van de ondervraagden logisch om intensief samen te werken met een audiovisuele partner.

Kortom: de inzet van moderne technologieën binnen Nederlandse bedrijven is nog onvoldoende. Om de toekomstige generatie werknemers te boeien en binden en een moderne uitstraling richting klanten te creëren, is een verbeterslag op het gebied van audiovisuele en IT-technologie voor veel bedrijven noodzakelijk. Een totaalaanbieder met expertise in en een groot aanbod aan audiovisuele en IT-technologie kan hierin een waardevolle rol spelen.

Erwin Hout

Written by Erwin Hout

Marketing Director

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte