Referenties

Heijmans

BIS vernieuwt audiovisuele oplossingen bij Heijmans

Doen wat je belooft en afspraken nakomen

Geen enkel bedrijf kan meer om audiovisuele oplossingen heen. Dat weten ze ook bij Heijmans. Het bouwbedrijf nam zo’n twaalf jaar geleden zijn intrek in het hoofdkantoor in Rosmalen. Toen al mocht BIS alle audiovisuele oplossingen aanbrengen. Inmiddels zijn de technologische mogelijkheden gegroeid en veel verder dan twaalf jaar geleden. Daarom vroeg Heijmans aan BIS of zij alle audiovisuele oplossingen wilden vernieuwen. En met succes. De audiovisuele faciliteiten zijn nu weer helemaal up-to-date.

Tien vergaderruimtes, een auditorium en een narrowcasting project werden door BIS onder handen genomen, om ervoor te zorgen dat Heijmans ook op het gebied van audiovisuele oplossingen weer helemaal bij de tijd is. Doordat de techniek helemaal is verwerkt in het gebouw en er gebruik wordt gemaakt van draadloze verbindingen, zijn de systemen bijzonder gebruiksvriendelijk geworden. ‘De technologie ging hard de afgelopen jaren. We hebben ervoor gekozen om voor de vergaderfaciliteiten een nieuw concept toe te passen’, vertelt Jan Jochems, Manager Facilitair bedrijf en Procurement bij Heijmans.

De basis van dat nieuwe concept is Barco Clickshare: een innovatieve oplossing die ervoor zorgt dat informatie van iedere laptop binnen tien seconden draadloos gedeeld kan worden op een presentatiescherm. Het enige wat medewerkers hoeven te doen, is de Clickshare-button in de usb-aansluiting van hun laptop te steken. ‘Voorheen was het altijd een gedoe met kabels en connectoren die wel of niet pasten. Nu is alles draadloos en dat is handig. Een kind kan de was doen’, zegt Jochems. Sinds de Clickshare oplossing is geïntroduceerd, gebruikt er niemand meer kabels. De aansluitingen zitten er nog wel, voor het geval dat, maar ze zijn niet meer nodig.

Veiligheid voor alles

In 2013 startte Heijmans het Veiligheidsprogramma GO!, wat staat voor Géén Ongevallen. Werken in de bouw brengt immers risico’s met zich mee. Daarom is veiligheid binnen Heijmans een belangrijk onderwerp. Er wordt zoveel mogelijk aan preventie gedaan. Het GO! Programma is ingesteld op het stimuleren van de juiste houding en gedrag. Het narrowcastingsysteem vormt daarbij een van de mogelijkheden om medewerkers te informeren.

‘Via beeldschermen geven we onze medewerkers continu inzicht en informatie over veiligheid. Op vrijwel alle locaties hangen schermen en ook bij sommige bouwprojecten. Via een app (de GO! APP) kunnen medewerkers incidenten melden’, vertelt Jochems. Dat het GO! programma effect heeft, ziet hij aan de IF-cijfers (Injury Frequency) en het aantal ongevallen. Die zijn zichtbaar teruggelopen sinds dat het programma loopt. Ook zie je dat de medewerkers alerter zijn op veiligheid door bijvoorbeeld het aantal meldingen van onveilige situaties dat sterk gestegen is.

BIS plaatste de schermen waarop de informatie wordt getoond en bepaalde samen met Heijmans de lay-out. In overleg werd ook bepaald dat het narrowcasting platform zou draaien in een hosted omgeving. ‘Dat houdt de impact voor de Heijmans IT-omgeving zo laag mogelijk’, legt Jordan Wingers uit. Hij is Senior Account Manager bij BIS. Het platform draait op servers van BIS en de schermen worden automatisch voorzien van nieuwe content. Op alle locaties wordt exact dezelfde informatie getoond en de schermen gaan op een vast tijdstip aan en uit. Medewerkers van Heijmans kunnen ervoor kiezen om de presentaties binnen de bestaande templates zelf aan te passen. Wingers: ‘Op de locaties kunnen we afwijken van de standaard content. Je kunt dan bijvoorbeeld aangeven dat er vandaag een toolbox komt, of waarschuwen voor weersinvloeden.’ Op projecten wordt heel gericht projectinformatie over de veiligheid getoond.

Selfsupporting techniek

Verreweg het grootste project dat de afgelopen periode werd aangepakt, is het auditorium. Dat is geheel door BIS ingericht en gemoderniseerd. Aan de wand hangt een klein touch bedieningspaneel waarop de presets staan aangegeven. Voor iedere situatie is de verlichting, de beamer en het geluid al voorgeprogrammeerd. Met een druk op de knop gaat het breedbeeldscherm aan, wordt er een spot op de spreekstoel gericht of wordt de beamer geactiveerd. De oude regieruimte wordt op dit moment nog gebruikt voor de beamer, maar na de zomervakantie volgt er een nieuwe implementatie. Dan kunnen er ook opnames gemaakt worden van vergaderingen en bijeenkomsten, die vervolgens live of on-demand via het internet verspreid kunnen worden.

BIS levert de benodigde materialen, maar dat is zeker niet het enige wat zij doen, vertelt Jochems: ‘Ze leveren ook service, zoals onderhoud en reparaties. Apparatuur die door hen geleverd is, maar ook die niet door hen geleverd is, wordt door hen onderhouden. Voor ons is het belangrijk dat een leverancier doet wat hij belooft en afspraken nakomt, en dat doen ze.’

Voordat materiaal geplaatst wordt of onderhoud uitgevoerd wordt, vindt er altijd eerst een site survey plaats door de medewerkers van BIS. Dit wordt bij Heijmans bij voorkeur gedaan in rustige periodes, zoals de zomer, zodat het personeel er zo min mogelijk hinder van ondervindt. Die extra service zorgt ervoor dat Heijmans al twaalf jaar lang met BIS samenwerkt. Jochems: ‘Audiovisuele oplossingen zijn steeds makkelijker verkrijgbaar en het wordt allemaal transparanter, maar toch is BIS voor ons nog steeds de aangewezen partij om onze AV vragen aan toe te vertrouwen.’

Ga terug naar het referentieoverzicht.

Gratis advies over Referenties? BIS helpt je graag verder:

Bel

0180 - 486 777

Wij bellen je ook graag:

bedankt voor je aanvraag

probleem bij verzenden

Chat direct
Mail

bedankt voor je aanvraag

probleem bij verzenden

Ontvang je offerte

bedankt voor je aanvraag

probleem bij verzenden