Optimaliseren kantoorbeleving Adecco

Referenties

Optimaliseren kantoorbeleving Adecco

In Amsterdam-Zuidoost, aan de rand van het industrie- en winkelgebied heeft The Adecco Group zijn nieuwe Amsterdam Career HUB in gebruik genomen. In het gerenoveerde kantoorpand komen drie entiteiten van de HR dienstverlener samen: Adecco, Ajilon en Badenoch & Clark. Uit oogpunt van efficiëntie en flexibiliteit worden actief werkplekken, overleg- en vergaderruimtes gedeeld. Om de samenwerking te bevorderen én om de identiteit en trots van de verschillende labels uit te dragen, wordt actief gebruik gemaakt van de audiovisuele installaties van BIS.

Zitzak, stilte-cabine of grote tafel

Onder andere vanwege de digitalisering in de markt verschuiven de vestigingen van The Adecco Group vestigingen steeds meer vanuit de winkelstraten naar de gebieden daaromheen, waar ze een regiofunctie kunnen bedienen en waar maximale bereikbaarheid wordt geboden. Dat geldt ook voor de nieuwe Career HUB, dat op het kruispunt van de A2 en A9 is ingericht conform de nieuwste inzichten bij Adecco. Mensen kiezen zelf waar ze prettig werken: in een creatieve omgeving op een zitzak, in een stilte-cabine of aan een grote tafel met andere collega’s.

Optimale medewerkers- en klantervaring

Een en ander wordt ondersteund met digitale toepassingen die het werk makkelijker maken. Door van de vestiging een experience hub te maken, als verlengstuk van de cultuur, trekt Adecco meer talent aan en blijven de huidige medewerkers meer betrokken. Om het pand zo flexibel en efficiënt mogelijk te kunnen gebruiken, zijn in alle ruimtes LED-schermen geplaatst, die de traditionele bestikkering van ramen en wanden vervangen. Hiermee wordt eenvoudig en snel het merk zichtbaar gemaakt dat op dat moment een ruimte gebruikt. Ideaal is dat ook de devices van de medewerkers eenvoudig kunnen worden aangesloten. Dit zorgt voor een optimale medewerkers- en klantervaring.

Interactief en multidisciplinair samenwerken

Een groot deel van de overleg- en vergaderruimtes is zo ingericht, dat met kleine groepjes (kort) overlegd kan worden. Daarnaast zijn in het gebouw drie grote vergaderruimtes met touchscreens voorzien, voor uitgebreidere presentaties en vergaderingen, waar ook interactief en multidisciplinair gewerkt kan worden. In deze ruimtes is ook naar een perfecte afstemming van bedrade en draadloze technologieën gezocht, voor een optimaal gebruiksgemak.

Slim roommanagementsysteem

De reservering van alle ruimtes doen de medewerkers via een slim roommanagementsysteem. Via dit systeem kunnen niet alleen interne en externe medewerkers worden uitgenodigd, maar ook bezoekers. Daarbij wordt automatisch een koppeling met het juiste merk gemaakt. Hierdoor is direct de juiste entiteit zichtbaar, zodra de vergaderruimte wordt vrijgegeven. Daar hoeven geen handmatige handelingen voor verricht te worden. In de nabije toekomst kunnen medewerkers ook in de eigen Microsoft-omgeving reserveringen plaatsen. De voorbereidingen hiervoor zijn al gereed.

Toegankelijk, gastvrij en veilig

Wanneer in het roommanagementsysteem een reservering wordt gemaakt, ontvangen alle deelnemers automatisch een uitnodiging. Eventuele bezoekers ontvangen gelijktijdig een QR-code voor eenvoudige toegang tot het gebouw. In de entreehal is een digitale receptie ingericht, waar bezoekers zich kunnen aan- en afmelden. De Adecco medewerkers ontvangen hiervan automatisch een bericht, zodat zij kunnen zorgdragen voor een optimale ontvangst. In samenwerking met de hostess. Daarbij ontvangen bezoekers ook een badge, waarmee de medewerkers van The Adecco Group optimaal inzicht hebben in wie zich in het gebouw bevindt. Dit zorgt voor een extra stukje veiligheid, bijvoorbeeld bij calamiteiten.

Optimale klantbeleving

Een absolute blikvanger in de entreehal is de grote videowall, opgebouwd uit drie 55 inch schermen (140 cm) die in portretopstelling naast elkaar zijn geplaatst. Op deze videowall worden onder andere korte boodschappen, promotiefilmpjes, twitterberichten en actuele weers- en verkeersinformatie getoond. De mogelijkheid bestaat ook om de wall klantspecifiek in te richten, voor een optimale klantbeleving. Hiervoor maakt The Adecco Group gebruik van een Content Management Systeem (CMS) van BIS, dat zeer eenvoudig te beheren en structureren is.

Geschikt voor toekomstige ontwikkelingen

In november 2016 is het gebouw in gebruik genomen. De nieuwe manier van (samen)werken, met gebruik van de nieuwste technieken, blijkt een schot in de roos. Daarbij is bewust gekozen voor een gerenommeerde partner, om de audiovisuele installaties te engineeren, monteren en onderhouden. Waarbij problemen snel en doeltreffend moeten worden opgelost. Die partij vonden we in BIS. De techniek die in de Amsterdam Career HUB is geïntegreerd, is meer dan geschikt om de processen van The Adecco Group de komende jaren te optimaliseren. In Amsterdam, maar ook in de andere vestigingen, waar we in de toekomst vergelijkbare systemen mogen installeren.

Deze referentie verscheen eerder als interview in het vakblad Installatie & Bouw.

Meer informatie of maatwerk advies

Wilt u meer informatie over dit gerealiseerde project op maatwerk advies voor uw eigen organisatie? Bel BIS 0180 - 486 777 of vul het contactformulier in. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Gratis advies over Referenties? BIS helpt u graag verder:

Bel

0180 - 486 777

Wij bellen u ook graag:

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

Chat direct

Mail

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

Ontvang uw offerte

bedankt voor uw aanvraag

probleem bij verzenden

adressen en route