Nieuws

Alles wat je nodig hebt voor jouw hybride kantoor

02-11-2020 10:15

Het hybride kantoor… je kunt haast geen facilitaire blog, IT magazine of HR nieuwsbrief lezen of er wordt wel aandacht besteed aan het hybride kantoor, of ook wel: the hybrid office in goed Nederlands. En dat is overigens volkomen terecht. Want ineens zijn we op een volstrekt nieuwe manier gaan (samen)werken. En ineens komen mensen, technologie en omgeving in een andere verhouding. Ineens heb je ook te maken met andere verwachtingen van collega’s, klanten, toekomstige werknemers.

Veilig, flexibel en probleemloos naar kantoor

Dat belangstelling voor het hybride kantoor blijkt ook uit een internationaal onderzoek dat onlangs werd uitgevoerd in opdracht van Barco. De belangrijkste conclusie uit dit onderzoek onder 1.750 kantoormedewerkers in 7 landen is dat werknemers graag (weer terug) naar kantoor gaan en tegelijkertijd gemiddeld 2 dagen per week remote willen blijven werken. Daarbij verwachten ze van hun werkgevers dat die zorgen dat die hybride manier van werken veilig, flexibel en zonder problemen verloopt.

Het hybride kantoor als blijvende realiteit

Waarschijnlijk komen jouw ervaringen overeen met de conclusies uit het Barco-onderzoek. Goed dus om je af te vragen wat jij nu móet en kán doen om te zorgen dat jouw organisatie helemaal klaar is voor de periode ná COVID-19. Een periode waarin nog veel meer dan nu het hybride kantoor een blijvende realiteit zal zijn. Wij hebben de experts om hierin met je mee te denken en je te adviseren. Dat doen wij met een holistische blik en met aandacht voor de onderlinge samenhang tussen gebruiker, omgeving en technologie.


Vraag ons om met je mee te denken op het gebied van:

  • Collaboration technologie: wij zorgen dat je platformonafhankelijk en interactief kunt samenwerking met collega’s; ongeacht waar zij zijn en in iedere samenstelling: 1-op-1, 1-op-meer, meer-op-meer, 1-op-1-op-meer etc. Lees hier meer over collaboration in het hybride kantoor.

  • Roombooking & deskbooking: nu medewerkers vaker thuis werken en vooral naar kantoor komen om collega’s te ontmoeten en projecten te bespreken, is het belangrijk dat zij van te voren een werkplek en overlegruimte reserveren. Dat en meer regelen wij met workplace management.

  • Digital signage platformen: via digitale informatieschermen deel je allerlei informatie met jouw collega’s. Maar je kunt het ook inzetten voor een veilige omgeving door bijv. aantallen mensen te tellen, groepsbewegingen te begeleiden en gedrag te sturen. Meer bij Soclal Safety Signage.

  • Ontwerp flexibele kantoren: flexibiliteit als rode draad binnen hybride kantoorruimtes, om het kantoor méér geschikt te maken voor jouw collega’s die er gebruik van willen maken op het moment dat het hen uitkomt. Eén van onze interieurarchitecten schreef een gave blog hierover.

Het hybride kantoor waar iedereen blij van wordt

Het spreekt vanzelf dat jouw organisatie het meest profiteert als je al deze elementen samenbrengt en afstemt. Maar wij helpen je natuurlijk ook graag met éen of meerdere deeloplossingen. Bel: 0180 - 486 777 of gebruik de contactmogelijkheden rechts voor advies op maat.

Ontvang het Gratis whitepaper vol bruikbare tips

Wil je meer weten of het hybride kantoor? Ontvang gratis het whitepaper Het hybride kantoor. Vol met leerzame inzichten en bruikbare tips.

Whitepaper Het hybride kantoor

Gratis advies? BIS|Econocom helpt je graag verder:

0180 - 486 777
Vraag / Offerte